Logo
  • Hjem
  • Blog
  • Kontakt
Help us build Valis
Logo

Execution

|

Transparency

XRSSDiscordGitHub
🇩🇰

Godnat, Kritik!

image

Godnat, kritik!

Vi fremlægger beviser for, hvordan Qubic Steering Committee (SteCo) gjorde gengæld mod Valis for at kritisere SteCo's strategi, resultater og praksis, hvilket understreger, hvordan uenighed kvæles under det nuværende lederskab.

Spelunker, 29. oktober 2024.

Besætning

Grundlægger af Qubic og SteCo-medlemmer.
Grundlægger af Qubic og SteCo-medlemmer.
TrustInCode, SteCo-rådgiver
TrustInCode, SteCo-rådgiver
Spelunker, Valis medstifter og CPO
Spelunker, Valis medstifter og CPO
Du
Du

Kritik af fokus på udbudsreduktion

2024.08.05 - 08:20 CET - Valis Blog: Argumentet for en Qubic-baseret Stablecoin - Del 1: Hvorfor-spørgsmålet.

image
‣
Transskription

Spelunker, Valis medstifter og CPO, medlem af den private marketing-eksekveringskanal på det tidspunkt:

"Vi er nødt til at reducere udbuddet"Vi er ikke imod at reducere udbuddet. Faktisk har Qsilver været med til at udvikle Qearn helt fra begyndelsen og skrev det første indlæg om emnet. Men at reducere udbuddet gennem staking, emissionsreduktioner eller udvikling af mange smarte kontrakter er heller ikke svaret på hvorfor-spørgsmålet. Denne tilgang forsøger at manipulere udbud og efterspørgsel i stedet for at fokusere på at skabe et levende økosystem. Selv om Computors - dem, der har magten til at godkende eller afvise Stecos forslag - teoretisk set kan drage fordel af et reduceret udbud, er det ikke uden betydelige ulemper. Hvis du reducerer emissionerne, reducerer du deres indtægter. Omdiriger en del af deres indtjening til tilskud, og de kommer i klemme. Disse foranstaltninger kan kun forsvares, hvis de understøttes af en robust, strategisk plan, der sikrer, at hver eneste dollar, der bruges, skaber reel værdi. Men Stecos forslag mangler en klar, strategisk plan for virkelig at fremme et blomstrende økosystem og baserer sig i stedet på et grundlæggende tilskudsprogram og vage løfter om at øge implementeringen af smarte kontrakter. Endnu vigtigere er det, at incitamenter, der er designet til computere eller hvaler, ikke nødvendigvis stemmer overens med iværksætternes behov. Iværksættere motiveres ikke af et reduceret udbud. De er drevet af muligheder for at skabe og udnytte værdi. Ved udelukkende at fokusere på udbudsmanipulation imødekommer du ikke de reelle behov hos den målgruppe, du ønsker at tiltrække fra de tusindvis af andre kryptovalutaer. For virkelig at drive Qubic fremad er vi nødt til at flytte fokus fra udbudsmanipulation til værdiskabelse. Det betyder, at vi skal udvikle politikker, der fremmer innovation, støtter langsigtede projekter i stedet for kortsigtede tilskud og skaber et miljø, hvor iværksættere kan trives. Husk, at hvis du ikke taler om de virkelige problemer, vil du ikke tænke over dem, og i sidste ende vil du ikke handle på dem.

Forbud fra Insider Information Channel

2024.08.06 - 10:32 CET - Offentlig #computer-operatør-kanal.

image
‣
Transskription

Tom55, SteCo-medlem:

Banned.

Spelunker, Valis' medstifter og CPO:

Jeg kan ikke længere få adgang til #marketing-execution-kanalen. Er jeg også blevet "banned"?

MrUnHappyX, SteCo-rådgiver:

sandsynligvis ikke. alle roller er blevet nulstillet og bygget nye for nogle dage siden. har du stadig marketingrollen? eller Qubic Team Role?

Yung-jeje:

Værdsætter virkelig, hvad du bringer med dit indlæg, virkede meget konstruktivt for mig.

Kovuh:

Jeg forstår ikke, hvorfor det at reducere det maksimale udbud og det, som den nye artikel foreslår, skulle udelukke hinanden.

crypdro, SteCo-medlem:

Goddag, hr. Vi hilser din diskurs velkommen (det, du skitserede i dit blogindlæg) og er glade for at svare, når tiden er inde. Vi bruger marketingkanalen til at uddybe svaret, og der giver det mening at diskutere i teamet, før vi går ud i offentligheden.

Yung-jeje:

Jeg er enig med dig i, at det ikke behøver at være eksklusivt, og jeg tror, det er det, Spelunker forklarede her. Det, jeg sætter pris på, er, at der fokuseres på udviklingen af økosystemet, som efter min mening er det vigtigste. Det betyder ikke, at projekt X ikke er nødvendigt.

Spelunker, Valis' medstifter og CPO:

Hej Crypdro, tak fordi du præciserede, at det ikke er et Discord-rolleproblem. Vi værdsætter fortsat dialog og er skuffede over reduktionen i kommunikationssteder. Åbne diskussioner er afgørende for gennemsigtighed og inklusion. JOETOM brugte tidligere denne kanal til finansieringsanmodninger og opfordrede til spørgsmål, hvilket tyder på et bredere diskussionsområde. At begrænse diskussionerne nu virker inkonsekvent. Vi håber at kunne opretholde åbne, produktive samtaler i passende fora.

Foleycious, SteCo-medlem, ansvarlig for marketing:

(reagerer med en 🤡-emoji).

Kritik af markedspositionering

2024.08.07 - Valis Blog: Argumentet for en Qubic-baseret Stablecoin - Del 2: Markedsføring af Qubic.

image
‣
Transskription

Spelunker, Valis' medstifter og CPO:

Marketingi ruiner Når det ikke engang længere er muligt at designe en konverteringstragt til dit økosystem, er den eneste mulighed at begynde at spore forfængelighedsmålinger, overfladiske datapunkter, der ser imponerende ud, men som ikke nødvendigvis indikerer ægte forretningsresultater eller fører til handlingsrettet indsigt. Markedsføring, som engang var en strategisk indsats med fokus på at bringe et produkt på markedet ved at identificere målgrupper, forstå deres behov og skabe konvertering, udvikler sig til kortsigtede taktikker og sporing af følgere på sociale medier, X Likes, YouTube-visninger, Telegram-brugere, Zealy-opgaver og antal modtagne tilskudsanmodninger. Intet svinghjul betyder intet øget momentum. Uden momentum forbliver marketinginput og -output direkte proportionale - det, du putter ind, er præcis det, du får ud. Ingen multiplikatoreffekt. Marketingteamet skifter fra at blive bedømt på den strategiske effekt til at blive målt på de timer, de lægger i det. Alt kommer til at handle om den næste opgave: det næste "ann"ouncement, den næste "AMA". Med tiden opdager Mr. Market dette kortsigtede fokus, og kursudviklingen begynder at ligne det frygtede dødens fiskeben - et mønster af stadigt faldende pumper. At være afhængig af shiny er som at være afhængig af sukkerrush; en ikke-bæredygtig cyklus af korte højder, der føles fantastiske, efterfulgt af nedbrud, der efterlader dig drænet og skuffet. Tilbage til start. Uden et svinghjul bliver langsigtet succes uopnåelig.

2024.09.02 - 18:08 CET - Valis X's konto.

image
‣
Transskription
Den sidste del af vores serie, "The Case for a Qubic Stablecoin", er live! I "Part 5 - Growing the Ecosystem" beskriver vi vores finansieringsanmodning til CCF for at kickstarte en Qubic-baseret stablecoin og drive økosystemets vækst. https://valis.xyz/blog/the-case-for-a-qubic-stablecoin-part-5-growing-the-ecosystem#krypto #tickchain #Qubic #Valis

Angreb på Valis-forslaget

2024.09.02 - 20:57 CET - Offentlige #forslag-generelt.

Dette er blot et af mange tilfælde, hvor SteCo-medlemmer, rådgivere og medarbejdere aktivt vejleder Qubic-fællesskabet mod Valis og dets forslag:

image
‣
Transskription

TrustInCode, SteCo-rådgiver:

Jeg har nævnt, hvorfor jeg tror, det er en kendsgerning, at du ikke får licensen på grund af det manglende fit and proper-ledelsesteam, det handler ikke om kapitalkravene, der er det mindste af dine problemer. Jeg tror også, at emoney-licensen er den forkerte licens til at udstede en stablecoin. Specielt i Estland. Dit forslag lyder som en stor drøm, men det er ikke gennemførligt efter min mening.

Alber, SteCo-medarbejder:

Ansøgningen om en EMI-licens i Estland er et selvmord. Erfaringsmæssigt er de juridiske udgifter for lave, og det kan tage år, især hvis du vil forklare, at dit mål er at udvikle en stabil mønt. Hvorfor er det ikke en mulighed at samarbejde med en sund kryptobank?

TrustInCode, SteCo-rådgiver:

Jeg rådgav mange kryptovirksomheder om EU-regulering.

TrustInCode, SteCo Advisor:

Sandt! Jeg talte med de tre bedste advokater i Estland, og de bekræftede dette. Der er meget bedre måder. Men Valis lytter ikke til råd. Og Spelunker ønsker ikke råd. Jeg vil ikke fortsætte med at hjælpe nogen, der ikke ønsker min hjælp. Gratis hjælp forresten.

imanu

Kan du vise en alternativ måde at opnå det på?

Alber, SteCo-medarbejder:

En CEO, der lancerer en stabil mønt, var nødt til at gå fuldt ud i krypto, da EU var et absolut mareridt.

imanu

At give din støtte kan måske hjælpe.

MrUnHappyX, SteCo-rådgiver:

Wrapped USDT ville løse fraværet af en Stablecoin på Qubic

Alber, SteCo-medarbejder:

Det kan miste et stykke af forretningen: bankvirksomhed, som jeg ikke ved, hvor afgørende det ville være for deres forretningsmodel.

TrustInCode, SteCo-rådgiver:

Det er sandt. Bare pakk en eksisterende stald og bro til qubic. Ingen centraliseret risiko, ingen regulatorisk risiko.

MrUnHappyX, SteCo Advisor:

Ingen omkostninger i millioner.

TrustInCode, SteCo-rådgiver:

Vi har bare brug for likviditet på begge sider af broen. Bromuligheder har vi allerede.

Alber, SteCo-medarbejder:

Og der er også forretningsmodeller, der kan tjene penge uden bank- og reguleringsproblematikken.

TrustInCode, SteCo-rådgiver:

En stablecoin er ikke en forretningsmodel efter min mening. En dapp, der bruger den stablecoin og tjener gebyrer, har en forretningsmodel.

Alber, SteCo-medarbejder:

Baseret på gebyrer kan det være det.

TrustInCode, SteCo-rådgiver:

Ja, prøv at konkurrere med usdt og usdc på gebyrer. Og onramp offramp-muligheder.

MrUnHappyX, SteCo Advisor:

Og når DEX'er og usecases alle er etableret, kan der stadig udvikles en egen Stablecoin.

TrustInCode, SteCo Advisor:

Og likviditet.

TrustInCode, SteCo Advisor:

At bruge en eksisterende stablecoin ville være den første mulighed, ja.

Time out fra Qubic Discord

2024.10.17 - 10:06 CET - Offentlig #prisdiskussionskanal.

image
‣
Transskription

Spelunker, Valis-medstifter og CPO, svarer på Le Renard: "nogen har stjålet valis qus".

Det er ikke os, der ikke ved, hvor deres QU'er går hen:#price-discussionIkke meget tilbage i CCF :cfbtroll:#price-discussionSom sagt har jeg ingen idé om, hvor nogle af midlerne præcist går hen. Jeg er ikke involveret i SteCo.#price-discussionMen gyldig pointe, bør være gennemsigtig.

Tom55, medlem af SteCo:

ok, du hævder, at steco ikke ved, hvor midlerne går hen. klart fusk, ccf er ikke engang kontrolleret af steco. 24 timer til, vi ses i morgen og læs reglerne.

2024.10.17 - 10:14 CET - Offentlig #prisdiskussionskanal.

image
‣
Transskription

PeterB:

Han citerede mig bare, og jeg henviste til alle SteCo/udbetalinger. For at være ærlig er alle betalinger fra CCF til SteCo bare generelle beskrivelser. Ingen andre end SteCo ved, hvor alle pengene præcist går hen :cfbtroll:

2024.10.17 - 10:46 CET - Offentlig #prisdiskussionskanal.

image
‣
Transskription

Spelunker, Valis medstifter og CPO.

#price-discussion#price-discussionSelv efter at PeterB havde præciseret, at de kommentarer, jeg henviste til, var hans og ikke mine, beholdt du min time out. Tænk over det.

Bortvisning fra Qubic Discord

2024.10.17 - 11:34 CET - Offentlig kanal for #prisdiskussion.

image
‣
Transskription

Spelunker, Valis' medstifter og CPO, svarer Salar, SteCo Community Manager: "Jeg har stor respekt for Qsilver, og det samme har jeg for jer (Team valis), men synes du ikke, at du trækker SteCo ned i hver eneste kommentar?":

Vi mener, at en fejlbehæftet markedsføringsstrategi skader Qubic, og da denne strategi er udviklet af SteCo, kræver det, at man diskuterer, hvordan man løser problemet. Der er ingen måde at have denne samtale på uden at undersøge SteCo's unikke aspekter - dets ledelse, udvælgelsesproces, interesser, agenturomkostninger, præstationer, ansvarlighed og gennemsigtighed.

Come-from-Beyond, grundlægger af Qubic:

Hvorfor er prisen steget 5 minutter efter, at jeg talte med marketingafdelingen? Tilfældigt?

2024.10.17 - 11:47 CET - Offentlig #prisdiskussionskanal.

image
‣
Transskription

Spelunker, Valis Co-Founder & CPO, svarer på Come-from-Beyond, Founder of Qubic: "Hvorfor er prisen steget 5 minutter efter, at jeg talte med marketingafdelingen? Tilfældigt?":

#prisdiskussionAt have adgang til marketing-eksekveringskanalen giver en klar fordel - det ved enhver erfaren trader. Så hvis du ønsker at drage fordel af insiderinformation (som den næste børsnotering, større annoncering eller timing), er det i din bedste interesse at gøre, hvad der skal til for at blive i den kanal. SteCo-medlemmerne er klar over dette og bruger "adgang" som et redskab til at få folk til at indgå en uudtalt aftale: Vær imødekommende, så beholder du din adgang - og dine gevinster. Dette setup er problematisk, fordi det afskrækker folk i kanalen fra at være for åbenhjertige i deres kritik.

2024.10.17 - 11:53 CET - Offentlig #prisdiskussionskanal.

image
‣
Transskription

Spelunker, Valis' medstifter og CPO, svarer på Come-from-Beyond: "Hvordan løser vi dette problem, har du nogen ideer?":

Der er nogle lavt hængende frugter. Se på, hvor mange mennesker der har adgang til kanalen. Har de virkelig brug for at være der? Da jeg var i den kanal, før jeg blev smidt ud, fordi jeg var åbenmundet om SteCo's præstationer, bemærkede jeg, at medlemmerne nok var langt over 30. Takket være Discord-tilladelser vises mange med adgang ikke på listen "på denne kanal".

oppa (græsk bogstav):

Hvorfor siger @Come-from-Beyond ikke et ord om Valis-projektet, og denne fyr Spelunker?

Spelunker, Valis' medstifter og CPO:

Måske, men CfB spurgte her.

tomsar:

Selvom det egentlig er sekundært. De eneste pumper, vi har haft, var til udvekslinger og cat jpegs.

Spelunker, Valis-medstifter & CPO:

Det er ikke sandt. Spørg @TrustInCode.

TΛO (permanent offer)

Og hvorfor dumpes der nu? Tilfældigt?

tomsar

Han kørte kattens JPEG'er. Der var ingen andre meningsfulde pumper. Så det er ikke insiderhandel. Og det er ikke udvikling, som du siger. Så udelukkelsesprocessen - hvad er det næste?

Spelunker, Valis' medstifter og CPO:

Det næste er at spørge TrustInCode.

2024.10.17 - 12:03 CET - Offentlig #prisdiskussionskanal.

image
‣
Oversættelse

TrustInCode, SteCo-rådgiver, der ledte en SteCo-orkestreret pump and dump:

Ingen kommentarer.

Spelunker, Valis' medstifter og CPO:

Selvfølgelig.

TrustInCode, SteCo Advisor, som ledte en SteCo-orkestreret pump and dump:

Jeg har travlt med at gennemgå marketingplanen.

2024.10.17 - 12:13 CET - Offentlig #prisdiskussionskanal: "ærekrænkelse" (dag 1).

image
‣
Transskription

neener neener:

hvorfor er der ingen, der har spurgt, hvornår marketing vil offentliggøre, hvad cfb lige har fortalt dem?

Tom55, SteCo Member, svarer Spelunker, Valis Co-Founder & CPO: "Ikke flere troldeansigter, kysse-emojis, sarkasme og timeouts?".

tak for dit venlige svar. du har ret. fordi ærekrænkelse er en direkte udelukkelsesgrund. du er velkommen til at appellere med bevis. (poster et screenshot af Spelunkers kommentar:)
At have adgang til marketing-eksekveringskanalen giver en klar fordel - det ved enhver erfaren trader. Så hvis du ønsker at drage fordel af insiderinformation (som den næste børsnotering, større annoncering eller timing), er det i din bedste interesse at gøre, hvad der kræves for at blive i den kanal. SteCo-medlemmerne er klar over dette og bruger "adgang" som et redskab til at få folk til at indgå en uudtalt aftale: Forbliv imødekommende, så beholder du din adgang - og dine gevinster. Dette setup er problematisk, fordi det afskrækker folk i kanalen fra at være for åbenhjertige i deres kritik.

Kovuh:

før 9. oktober

Spelunker, Valis' medstifter og CPO:

Skal jeg sende screenshots fra marketing-eksekvering?

Epsilon 2.0:

Vær sød at stoppe

Come-from-Beyond, grundlægger af Qubic:

Det er jeg bange for, at du bør

2024.10.18 - 09:50 CET - Valis X's konto.

image
‣
Transskription
I går udelukkede SteCo #Valis fra #Qubic Discord, hvilket ødelagde vores chancer for CCF-finansiering. Vi lukker ned for alle vores tjenester med øjeblikkelig virkning. Alle kodebaser er open source. Vi er fortsat engageret i Qubic og vil søge privat finansiering til at fortsætte driften.

2024.10.18 - 10:45 CET - Offentlig #general-chat kanal:"kan opildne til had" (dag 2).

image
‣
Transskription

Come-from-Beyond, grundlægger af Qubic:

Selv hvis der var CoI, gjorde Tom det på en for blød måde. Injurier mod en gruppe mennesker kan opildne til had. Sådanne handlinger er strafbare. Alvorligt nok til et direkte forbud uden advarsel.

2024.10.20 - 09:39 CET - Offentlig #general-chat kanal:"sandsynligvis tilskyndet til had (...) topforbrydelser blandt folkedrab" (dag 4).

image
‣
Transskription

Come-from-Beyond, grundlægger af Qubic:

Så du forsøger at finde en undskyldning for en udtalelse, der sandsynligvis tilskyndede til had mod alle 4 personer i den nævnte gruppe på trods af, at ikke mere end 3 af dem var involveret i den tvivlsomme praksis? (0 var involveret IMO, men jeg tager din vurdering som et aksiom). En enkelt persons ansvar for handlinger, der udføres af en gruppe, er på listen over topforbrydelser blandt folkedrab. Det fordømmes og forbydes af mange internationale konventioner. Du er trådt ind på en forkert sti, Lex. Trist.

Bevis for pump-and-dump offentliggjort

2024.10.22 - 9:10 CET - Valis X's konto.

image
‣
Transskription
Vi fremlægger beviser for en pump-and-dump-ordning orkestreret af Qubic Steering Committee (SteCo). Vi forstår, at dette kan være oprørende, men vi beder om, at diskussionerne forbliver respektfulde og faktafokuserede. https://valis.xyz/en-us/blog/good-morning-exit-liquidity#krypto #tickchain #qubic #valis

En kamp på alle fronter

2024.10.23 - 13:56 CET - Offentlig #generel-chat-kanal: "tilskyndelse til had".

image
‣
Transskription

Come-from-Beyond, grundlægger af Qubic:

Tak for din mening. Opfordring til had er permanent forbud i denne diskord uden advarsel.

b1b4a:

Forbud - smukke minder

Come-from-Beyond, grundlægger af Qubic:

Selv hvis Spelunker finder en mod, der vil ophæve hans ban, vil jeg banne ham igen, og det vil jeg gøre, indtil han fremlægger bevis for sin påstand. Så der er ikke meget at diskutere.

2024.10.23 - 18:16 CET - Qubic X's konto og Qubic Blog.

image

SteCo-finansieret Qx UI vs. Valis Wallet, der kører på Valis Network (leveret).

image

SteCo-finansierede likviditetspuljer vs. Valis Liquidity, også kendt som VLIQUID ( i proces).

image

SteCo-finansierede brugerdefinerede broer vs. Valis Stablecoin (Skal udføres).

image
‣
Transskription

Kolonne 1 (SteCo-meddelelse):

Introduktion til Qubic Incubation Program Qubic Incubation Program giver indledende finansiering og støtte til udviklere til at starte deres projekter. Ved at yde indledende finansiering vil udviklere få afgørende støtte i de tidlige udviklingsfaser. Udviklere, der er udvalgt til programmet, vil modtage finansiering fra Qubic Ecosystem Fund, som i øjeblikket har 200 milliarder QUBIC til rådighed. Programmet vil tilskynde til udvikling af innovative profitorienterede projekter og bidrage væsentligt til den videre vækst og udbredelse af Qubic-netværket. Nuværende projekter Flere projekter er i øjeblikket undervejs. De omfatter: - QX UI : Brugergrænsefladen til QX, Qubics decentrale børs (DEX) - Likviditetspuljer : Smarte kontrakter, som samler mønter, der skal byttes. - Brugerdefinerede broer: Broer gør det lettere at overføre mønter mellem Qubic-netværket (ikke-EVM) og Ethereum/Arbitrum One-netværkene. Understøttelse af yderligere netværk er på vej. - Launchpad: En dApp til fundraising, som gør det muligt for medlemmer af fællesskabet at lancere deres egne tokens og projekter inden for Qubic-netværket.

Kolonne 2 (Valis-projekter):

- SteCo-finansieret Qx UI vs. Valis Wallet, der kører på Valis Network (leveret) - SteCo-finansierede Liquidity Pools vs. Valis Liquidity, alias VLIQUID ( i gang) - SteCo-finansierede Custom Bridges vs. Valis Stablecoin ( skal udføres).
Det stopper, hvis vi holder op med at skubbe på. Hvis energien falder, sælger folk igen. Det giver tryghed til hver eneste moonboy. Det er den eneste måde, det fungerer på nu. Hvis vi sænker farten, falder vi tilbage. Hvis vi stopper, dør vi. Nyheder skubbes hurtigt ud, trends brydes, rygter spredes, insiderkøb, det er sådan, man laver markedsføring - TrustInCode, SteCo Advisor.
At være afhængig af shiny er som at være afhængig af sukkerrush; en ikke-bæredygtig cyklus af korte højder, der føles fantastiske, efterfulgt af nedture, der efterlader dig drænet og skuffet. Tilbage til start. Uden et svinghjul bliver langsigtet succes uopnåelig - Spelunker, Valis' medstifter og CPO.
image
For de seneste opdateringer, slut dig til Valis Discord, følg os på X, og bogmærk vores blog.

← Forrige

🇩🇰God morgen, Exit Likviditet!

Næste →

🇩🇰Er Valis Skurken?

På denne side

  • Godnat, kritik!
  • Besætning
  • Kritik af fokus på udbudsreduktion
  • Forbud fra Insider Information Channel
  • Kritik af markedspositionering
  • Angreb på Valis-forslaget
  • Time out fra Qubic Discord
  • Bortvisning fra Qubic Discord
  • Bevis for pump-and-dump offentliggjort
  • En kamp på alle fronter

Relaterede opslag